ČTVRTEK 21. SRPNA
8.30 – 9.15 Registrace, ranní káva
9.15 – 9.30 Zahájení letní školy zástupci pořádajících institucí, Auditorium I
9.30 – 10.00 Úvodní přednáška, Auditorium I
10.15 – 12.00 Workshopy I
12.00 – 13.15 Pauza na oběd
13.15 – 13.30 Společné focení
13.30 – 14.45 Badatelská výuka v praxi: sdílení zkušeností (1. část), Auditorium I
14.45 – 15.15 Pauza na občerstvení
15.15 – 17.00 Workshopy II
19.00 – 21.00 Veřejná diskuse: Je to věda?! Popularizace vědy napříč obory
Jak velká je mezera mezi aktuálním stavem poznání a výukou jednotlivých předmětů na školách? Jaké formáty jsou pro popularizaci vědy vhodné ve školním prostředí i mimo něj? Kdy se mohou učitelé a učitelky ve své praxi obracet na pomoc vědců a s čím naopak oni mohou pomoci vědcům a vědkyním?
Hosté: Tereza Martínková Bártlová / Didaktikon, Tereza Pavlíčková / Zeptej se vědce, Petr Brož / Vesmírníček, moderují: Čeněk Pýcha a Filip Liška / FF UK
PÁTEK 22. SRPNA
8.30 Otevřený vstup do DOXu, ranní káva
9.00 – 10.30 Workshopy III
10.30 – 11.00 Pauza na občerstvení
11.00 – 12.30 Přednáška: Průvodce uživatele Země v době klimatické změny (Roman Andres), Auditorium
Není důležitějšího významu vzdělávání, než příprava mladých lidí na jejich budoucnost. Uvedli jsme do pohybu změnu klimatu a ta dala do pohybu proměnu celého světa, na který jsme byli zvyklí. Jak tedy pomoci studentům a studentkám s nastavením jejich samostatného života? Změna klimatu nějak souvisí i s většinou dalších problémů současného světa. Máme VELKÝ problém, který je současně VELKOU příležitostí.
V příspěvku bude prezentována právě vznikající učebnice klimatického vzdělávání, která je určena pedagogům různorodých humanitních i přírodovědných oborů.
12.30 – 13.15 Oběd
13.15 – 15.00 Badatelská výuka v praxi: sdílení zkušeností (2. část) a evaluace, Auditorium